Vies Ferrades per la Noguera (Lleida)

La setmana passada, aprofitant que teníem festa, vam acostar-nos a la zona de Lleida amb la intenció d'anar a escalar parets com les del sector Amanita a Terradets i Roca dels Arcs a Vilanova de Meià. Ho teniem tot ben planejat. Però com és avitual, els plans estan per trencar-se i quan vam arribar a la Noguera, una boira espessa i pixanera ho tapava tot, acompanyada d'un gèlid ambient que ens feia impossible escalar. Així que vam haver de buscar alternatives als nostres plans.

I voilà! era el moment per anar a fer les Vies Ferrades de La Noguera (Lleida)!!! Una via ferrada té l'avantatge que encara que hi hagi boira pixanera i faci fred, es pot fer perfectament. És més, una via ferrada és molt millor fer-la amb fred a ple hivern que a ple sol al mig de l'estiu. Així que no podíem tenir millor pla.

Via Ferrada Cagate Lorito

Vam arribar a Sant Llorenç de Montgai i després de dinar, ens en vam anar a fer la Via Ferrada Cagate Lorito, una de les més famoses del nostre país, i no és per menys. La Via Ferrada Cagate Lorito (K6) és tot un parc d'aventura extrem penjat en una paret, és un bon joc per adults amb experiència en vies ferrades difícils/escalada i amb ganes de tibar fort i és que, els seus obridors, van ben fer volar la imaginació per enginyar totes les coses que hi trobarem!!

Des d'una barra de bombers a una tirolina, passos de barres penjades mòbils, pèndols que s'han de pescar,.... i tot, enllaçant-ho amb passos verticals durs amb poques escales, tant de pujada com de baixada, desploms extrems amb escales penjant al buit i flanquejos tècnics amb pocs peus. És a dir, té tots els ingredients per no deixar-nos indiferents!! Una via ferrada completament diferent a la majoria, jo diria, un concepte totalment diferent al concepte original de via ferrada però no per això menys interessant! Definitivament, no pots deixar-te-la perdre!

Per a veure més fotos: clica aquí

Vies Ferrades Teletubbies, Cast Urquiza Olmo i Olmo Soler

El següent dia vam anar a Àger, en concret a la població de Corçà, a la zona de l'Ermita de la Pertusa, un penyasegat amb una ermita al cim amb unes vistes impressionants a les Parets de Montrebei i amb el Pantà de Canelles als peus, el mateix pantà que et porta al Congost de Montrebei. És realment, un mirador idílic de la zona. Allà vam aprofitar per fer la Via Ferrada de Teletubbies, d'iniciació, que comença a tocar de l'aigua del Pantà de Canelles.

Un cop acabada, vam tornar a la base de la paret per fer la Via Ferrada Cast Urquiza Olmo, una via ferrada de nivell avançat (K5) i que comença just al costat de la Teletubbies. La Via Ferrada ja només començar et deixa clar que no té res a veure amb la seva veïna. I és que comença amb un flanqueig lateral, on és més important la tècnica que la força i on enlloc de cable de vida, tenim unes cadenes penjades on ens haurem d'assegurar. Llavors, ja s'enfila vertical i trobarem trams on caldrà força, resistència i tècnica per poder superar els murs verticals amb escales allunyades o els seus desploms.

Via Ferrada Cast Urquiza Olmo
Per a veure més fotos: clica aquí

Un cop acabada, empalmem amb la Via Ferrada Olmo Soler, que, també s'enllaça amb el final de la Teletubbies. La Via Ferrada Olmo Soler ens portarà fins al cim de l'Ermita de la Pertusa per l'aresta de roca que continua de les verticals parets que hem deixat enrere en la Cast Urquiza Olmo.

via ferrada olmo soler

Una genial combinació per passar uns dies d'allò més entretinguts en un entorn inmillorable! També combinables amb la Via Ferrada Urquiza Olmo (K5) i Feliz Navidad (K6), també sortint de l'Ermita de la Pertusa.

Si t'interessa, organitzem sortides de cap de setmana o entre setmana per a poder gaudir de les vies ferrades de La Noguera (Lleida), vies ferrades imprescindibles!!!

Per a més informació, contacta amb nosaltres!

També podeu seguir-nos a les nostres xarxes socials d'InstagramFacebookTwitter.

Open chat
Sol·licita informació de les activitats!!!
Solicita información de las actividades!!!
Ask for information about the activities!!!